Bob(esz) menni újra Amerika – New York #7 – 5. nap index kép

Bob(esz) menni újra Amerika – New York #7 – 5. nap

A keddi napunkat úgy terveztük, hogy az Intrepid Sea, Air and Space Múzeummal kezdjük. Amely szintén része volt a C3 City Pass konstrukciónak. Ez volt a második választható programunk.

A múzeum maga egy repülőgép-hordozó hajó (USS Intrepid CV-11), amely 1974-ig volt szolgálatban, ma pedig mint „légi, vízi és űrmúzeumként üzemel”.

20230926 131425 scaled

Szintén remek ötlet volt nyitásra időpontot foglalni, hiszen a legelső kiállításon, a tengeralattjárónál (USS Growler SSG-577) igencsak fel tud torlódni a sor, mivel csak megadott számú látogató tartózkodhat lent egyidőben. Azzal viszont, hogy elsők között léphettünk aznap be, nem kellett várakoznunk. A folyosó szűk, így a látogatóknak a tengeralattjárón használt ajtók szélességén és magasságán át kell férniük, ezért a belépés előtt ki kellett próbálni átférünk-e rajta.

A hordozóhajóra átsétálva folytattuk utunkat, ahol bomba-lifteket, katonai repülőket nézhettünk meg, illetve több érdekességet is bemutattak: pld hogyan landoltak és startoltak a repülők a hajóról. Helikoptereket is láttunk kiállítva, valamint betekintést nyerhettünk milyen lehetett a mindennapi élet a fedélzeten.

20230926 105756 scaled

Megszemlélhettük az Aurora 7 makettjét is, valamint ugyan ez az űrkapszula (hogy eredeti volt-e azt nem hiszem) a hajó ablakain keresztül is megtekinthető volt fellógatva, úgy ahogy annak idején kiemelhették (igen ezzel a hajóval) a vízbe csapódás után.  Aztán egy “felfedező” kiállítás során mi is kipróbálhattuk milyen landolni egy űrsiklóval, milyen bepréselni magunkat az előbb említett űrkapszulába. Persze mindent kipróbáltunk, megnyomkodtunk, megnéztünk!

20230926 113953 scaled

Aztán következett a hajó fedélzete, rengeteg-féle repülőgéptípussal. A felderítőktől a bombázókig. Látszott az is, hogyan mozgatták egyik szintről a másikra a repülőgépeket. Megtekinthetőek voltak a hajó irányító- és navigációsszobái.

Majd következett a számunkra legérdekesebb, legkülönlegesebb tér, a Space Shuttle Pavilion. Az óriás Enterprise űrsiklót tekinthettük meg, amely ugyan nem járt az űrben, azonban rengeteget teszteltek a járművel. Sőt, későbbi baleset-rekonstrukcióban is részt vett. Valami leírhatatlan érzés volt ott állni alatta, mellette és előtte. Ennél már csak az lett volna nagyobb élmény, ha a belsejébe is betekintést nyerhettünk volna.

Imádok mindent, ami az űrrel, az űrkutatással kapcsolatos. Imádom a rakétákat, izgatottan várom a Starship első emberes küldetését, és bármit megadnék azért, hogy egyszer beszállhassak egy járműbe, amivel elérhetem a világűrt. Mégis ez az a konstrukció, ami a leginkább megfog.

A fő atrakció mellett rengeteg érdekes tény és kiállított tárgy található még meg ebben a pavilonban, köztük a Soyuz TMA-6 űrkapszula. Eszméletlen volt megfigyelni rajta az égés nyomokat amelyet a légkörbe való visszatérése okozott.

Nóri nagy bánatára a Concorde repülőgépet nemrégiben vitték el felújítani, ezt nem volt lehetőségünk megnézni. Azonban így is tartalmas 3-3,5 órát töltöttünk el a múzeumban. Este a térképek visszanézése során derült ki, hogy lett volna még egy legénységi szint is lefelé, de az elkerülte a figyelmünket. A sok nagy repülőgép és azoknak a részletei lefoglalták a figyelmünket.

Hozzá kell tennünk, hogy az eső még ekkorra sem csillapodott, pedig a meteorológusok azt ígérték, hogy a keddi napon már sokkal jobb idő lesz. Sajnos nem így lett, így a már megszokott rendben – kapucniban, esernyővel ballagtunk tovább Manhattan középe felé, hiszen Manhattan nyugati felén a felhőkarcolók és a magas házak között egy régi vasútvonalat gondoltak újra (High Line), olyképpen, hogy egy úgynevezett zöld sétány alakítottak ki a nyomvonalon.

Így kb. 2,5 km-t lehet sétálni zöld környezetben a felhőkarcolók között. A sétányon több modern installációval találkozhatunk, rengeteg méh-legelő van a méhecskéknek, a környezet talán elsőre elhanyagoltnak tűnhet, de az egész sétány jellege egy „városi zöldövezet”. Tele növénnyel, zölddel és mindennel, ami természetközelivé teszi a sétát a város közepén.

Innen még két úticélunk volt, ami a közelben volt: a Szex és New York sorozatból ismert Carrie Bradshaw lakása kívülről, és a Jóbarátok sorozatból ismert forgatási helyszín. Azért is jó, hogy több városrészben barangoltunk a sétánk során, hiszen teljesen más arcát is meg lehet ismerni a városnak. A sürgő-forgó és zajos Times Square-től, a csendes városi utcácskákig.

20230926 192333 scaled

Késői ebédünket a Dallas BBQ-ban töltöttük el. 19:00 órára pedig a CitiField pályájára volt jegyünk baseball meccsre a NY Mets és a Miami Marlins összecsapására. A pályát még felújították amikor odaértünk a stadionba. Azonban kb. 1,5 órával később hiába próbálták helyrehozni Ophelia kártékonykodásait, közölték, hogy a meccs elmarad, másnap 4 órakor lesz megtartva.

20230926 192406 scaled

Így kicsit csalódottan tértünk vissza a szállásunkra. Hazafelé még egy hagyományos New York-i hot dogot is elfogyasztottunk késői vacsoraként. A 7-eleven-ben saját magunknak tudtuk elkészíteni azt és hozzá ízesített jégkását ittunk.